Monday, September 15, 2008

From Nani's Blog

Haha. Guess what I found from Nani's blog? My favorite post of all time. Classic ehhh.

bahasa melayu adalah bahasa rasmi negara.

August 26th, 2006 by nani2011

so here’s the shiznit. my malay orals are coming and here’s whatsup..

cikgu shahidah: sudah ulangkaji perambahan brunei?

*the class suddenly shuts up*

*cikgu shahidah makes a face*

cikgu shahidah: bah lakastah ulangkaji sekarang. umm.. umpan alir?

nani: EUW! cacing?

nina: orang yang kena umpan?

*cikgu shahidah tells us the answer*

cikgu shahidah: pacah-pacah bigi?

nina: biji pacah?

nani: bijinya pacah?

syarif: ehh team si zeerul tu.

*cikgu shahidah tahans ketawa*

cikgu shahidah: gatal tangan?

nina: orang yang suka pigau? (pigau=pigang)

nani: orang yang berpenyakit?

cikgu shahidah: bilatah kamu kan ulangkaji ani?

—————-

cikgu shahidah talks about orals.

cikgu shahidah: nani, kalau orang atu tanya apa makanan kegemaran kamu, senang jua tu,"makanan kegemaran saya adalah ayam. saya suka makan ayam kerana ia sangat bla bla blaa" cakap saja sambung sambung. jangantah stop.

nani: tapi aku ada dilemma. aku inda sure makanan kegemaran ku sambal atau ayam belacan.

cikgu shahidah: ayam belacan?

*makes a face*

*nani and nina approaches cikgu shahidah*

nina: cikgu! aku benar-benar wah mau jadi mermaid!

nani: aku mau tinggal di naboo lake retreat!

cikgu shahidah: lain jua kamu ani. aritu kan jadi pelakon, penyanyi sama doktor. masa ni ikan duyung tia jua? yang sorang ani jua.

nina: si nani lagi tia, fisherman kaliah! cikgu, apa surgeon dalam malay? surgion?


nani: pembedah lah! duhhh!

*nina makes a face*

nina: tapi apa aku cakap kalau ya tanya kenapa aku mahu jadi pembedah?

cikgu shahidah: cakaplah kenapa kau mau jadi pembedah.

nina: saya ingin menjadi pembedah kerana saya suka melihat dari televisyen cerita ‘grey’s anatomy’.

cikgu shahidah: kurang tepat jua tu.

cikgu nani: teacher, apa medical social worker dalam malay? medikal sosial wurkar?

cikgu shahidah: astaghafirullah.


————

nani: cikgu! kalau dorang tanya rumah idaman ku macam mana?

cikgu shahidah: cakaplah pasal rumah idaman mu.

nani: rumah idaman saya adalah rumah yang besar, indah, mempunyai banyak bilik dan beberapa jendela dan juga sebuah balkoni. saya mahu rumah saya terletak di itali, sebelah air terjun seperti dalam filem kesukaan saya, setar wars.


*cikgu shahidah yet again makes a face*

nina: ehh kawanku cakap ya kena ask pasal netball! cemana tu?

nani: apa center dalam malay? pertengahan?

cikgu shahidah: pemain tengah.

nani: wing attack sama wing defence? penyerang sayap sama pendefen sayap?

*cikgu shahidah makes a face*

nina: indawah. aku takut karang ya ask apa position kami main kalau aku cakap sports yang aku suka basketball.

nani: duh. cakap pulang,"saya suka bermain bola kerangjang tetapi bukan secara selalu dan bukan secara emosional, hanya cara kecapi-capian bila saya ada masa sahaja" atau tipu kah,"saya sedang dalam proses pembelajaran"

cikgu shahidah: eh sukatinya. "bukan secara kerap" lah. antamnya saja si nani ani.

nina: skali karang ya tanya lagi lain pasal rulesnya and stuff.

nani: cakap lah, "SEPERTI APA YANG SAYA KATAKAN TADI, SAYA HANYA MAIN BOLA KERANJANG APABILA SAYA DAPAT. JIKA ADA REZEKI."

*faizah looks at nani and makes a face*

nani: ehh cikgu, apa ala-ala? kalau aku cakap,"saya bermain bola keranjang ala-ala michael jordan" lurus kah tu?

cikgu shahidah: ada saja kamu ani ah.

*cikgu shahidah laughs and exits the class*

sigh. i’m worried. =/

0 comments: